Coridden kampania na kickstarterze

Kickstarter to dobry początek dla Coridden. Dziś ruszyła kampania.

Dzika – to właśnie można powiedzieć o nowej grze, którą w planach wydawniczych ma polskie studio Anshar Publishing. Coridden to intrygujący twór powstały z połączenia hack’n’slasha, RPG akcji i przygodówki. To dzieło małego szwedzkiego studia Aftnareld. Głównym atutem ma być czwórka rodzeństwa posiadająca unikalną zdolność przybierania zwierzęcych postaci. Zmiennokształtni, bo tak należy ich nazywać, posiadają różne osobowości, które mają wpływ na przebieg rozgrywki. Tak się składa, że 30 stycznia 2024 rusza kampania na stronie Kickstarter dla Coridden. Od dziś mamy również możliwość przetestowania wersji demo podczas Festiwalu Next na Steamie.

Twórcy czerpali inspirację z takich tytułów jak Diablo II, Baldur’s Gate: Dark Alliance, Champions of Norrath oraz Baldur’s Gate 2: Shadows of Amn, a także Gauntlet. W zwiastunach widać nacisk na kooperację, chociaż zamieszkały przez bestie świat można przemierzać również w pojedynkę. Owe bestie swoim wyglądem i zachowaniem przypominają nieco dinozaury. Główne cechy gry to:

  • Zmiennokształtność – daje możliwość rozwijania cech formy ludzkiej oraz zwierzęcej. Korzystanie z obu postaci jest kluczowe dla prowadzenia walk i eksploracji świata. Co ciekawe, żeby zamienić się w konkretną bestię będziemy musieli ją najpierw pokonać.
  • Kooperacja do 4 osób – wybieramy spośród czwórki rodzeństwa, a są to: Jai, Devi, Lilly i Eshan. Każde z nich to inna osobowość, która otwiera nowe opcje dialogowe, ale nie tylko. Możemy przemieszczać się wspólnie jako ludzie lub w stadzie jako bestie. Możemy też wskoczyć komuś na grzbiet i stać się pełnoprawną kawalerią. To nowy sposób na wspólną zabawę ze znajomymi.
  • System rozwoju umiejętności pasywnych i aktywnych, atrybuty, dostosowywanie sprzętu. Wszystko ma wpływ na przebieg przyszłych starć.
  • 24 buildy postaci dzięki kombinacjom 4 klas ludzkich (Guardian, Hellion, Hunter i Surge) oraz 6 bestii (Houndra, Behemoth, Panteliz, Dragolem, Roker i Scaptor). Mamy pełną dowolność w eksperymentowaniu.

Zmiennokształtni z Coridden zmierzają na PC, a w przyszłości również na konsole. Pełna wersja gry jest wstępnie planowana na III kwartał 2024. Z pewnością wiele zależy od przebiegu kampanii na Kickstarterze. Warto mieć grę na oku i już teraz wrzucić na listę życzeń Steam.