Martwa gra? Bynajmniej. Exanima dostała ogromną aktualizację 0.9
Chociaż wiele osób spisało dzieło Bare Mettle Entertainment na straty, ponieważ od wielu lat tkwi we wczesnym dostępie, to gra jest nadal rozwijana. Exanima pojawiła się na Steamie w 2015 roku i miała być preludium do ambitnego projektu gry MMO pod nazwą Sui Generis. Najsilniejszą i zarazem najtrudniejszą rzeczą do poskromienia w tym izometrycznym rogaliku w klimatach dark fantasy jest fizyka. Mechanika gry opiera się na autorskim silniku. Postacie niezależne są obdarzone własnym “rozumem”, dzięki czemu ich reakcje są odpowiedzią na zmieniające się warunki otoczenia. Przykładowo, możemy przejść obok NPC i zignorować go, jeżeli nie jest agresywny. Możemy też zatrzymać się i sprowokować go do ataku samym uporczywym wpatrywaniem się w postać. Wiele z tych elementów gry sprawiało, że już teraz jest wyjątkowym tytułem w kategorii dungeon crawlerów RPG, a niecały miesiąc temu Exanima dostała kolejną porcję nowości.
Największe rozszerzenie od lat
Exanima składa się z wielopoziomowego lochu. Celem jest rozwikłanie pewnej tajemnicy, a żeby to zrobić musimy przemierzać mroczne podziemia naszpikowane pułapkami, przeciwnikami i różnymi wyzwaniami. Nigdy nie ma pewności co na nas czeka za następnym rogiem. Najnowsza aktualizacja wprowadziła wiele nowości i jest, jak się szczycą twórcy, największą w historii. Oto zawartość w skrócie:
- taumaturgia – nowy kierunek rozwoju postaci pozwalający na używanie 11 typów mocy. Wyspecjalizowanie się w tej umiejętności znacząco wpłynie na sposób naszej walki. Odpychanie przeciwników, tworzenie barier, które uchronią nas przed ciosami i wiele innych możliwości. Nie ma się co cieszyć, przeciwnicy również potrafią opanować nową sztukę.
- nowa moc umysłu
- ogromny, nowy obszar i przebudowane 3 pierwsze poziomy podziemi, a także 50 przeprojektowanych przedmiotów
- nowy system odnajdywania ścieżki – dzięki temu AI stanie się jeszcze większym wyzwaniem. Ma być w stanie pojąć przeszkody oraz lepiej poruszać się po warstwach. Zrozumie również kształt przedmiotu i będzie w stanie wspiąć się po rampie, którą gracz stworzy ze stołu. A to tylko jeden z przykładów na to jak pojętni będą teraz przeciwnicy. Poprawiono też samą postać gracza, będzie poruszać się płynniej.
- poprawione interakcje z obiektami – barykadowanie drzwi przedmiotami, rzucanie ich pod nogi pościgowi czy grzebanie w rupieciach za czymś pożytecznym zostało usprawnione. Teraz przesuwanie przedmiotów ma być łatwiejsze i bardziej intuicyjne.
- system kolizji – pamiętacie desperacką ucieczkę przed potworem, która kończyła się potknięciem o dowolny przedmiot i upadkiem? Teraz taką sytuacją nabijecie sobie bolesnego guza, który odbije się na pasku życia. Unikajcie stłuczeń.
- funkcja narratora – od teraz informacje w formie tekstu będą zawierać ważne treści odnośnie wydarzeń, specjalnych interakcji i fabuły.
- usprawniony system AI – postacie niezależne działają pod wpływem emocji i stanów psychicznych. Można je przestraszyć, zaciekawić lub nawet zdenerwować. Od teraz ich system zachowań jest jeszcze bardziej rozbudowany, co pozwoli na zaawansowane interakcje z otoczeniem. Mogą również używać mocy i umiejętności dostępnych dla gracza.