Sony zaprezentowało nowy kontroler do PlayStation 5

kontroler do PlayStation 5 niepełnosprawni

Project Leonardo pomoże graczom z niepełnosprawnościami grać wygodniej i dłużej.

4 stycznia 2023 roku odbyły się targi CES, które są określane najbardziej wpływowym wydarzeniem technologicznym na świecie. To właśnie tego dnia niepełnosprawni gracze zobaczyli stworzony z myślą o nich kontroler do PlayStation 5. Opracowano go przy udziale ekspertów ds. dostępności, członków społeczności oraz twórców gier. Wysoka konfigurowalność zestawu sprawia, iż ten działa “od razu po wyjęciu z pudełka” ułatwiając wygodniejsze i dłuższe granie.

Kontroler stworzono z myślą o wyeliminowaniu utrudnień, z jakimi boryka się wiele osób o ograniczonej kontroli motorycznej. Chodzi o długotrwałe utrzymanie pada oraz ułożenie kciuków w przypadku standardowego modelu. W związku z tym twórcy dołączyli do urządzenia zestaw wymiennych komponentów, w którym znajdują się nakładki na drążki analogowe oraz przyciski w różnych kształtach i rozmiarach. Dzięki temu gracze mogą wykorzystać te elementy do stworzenia niezwykle szerokiego wachlarza układów sterowania.

Project Leonardo pozwala graczom na łączenie i dopasowywanie urządzeń do ich szczególnych potrzeb. Kontroler można sparować z dodatkowymi urządzeniami DualSense. Najkorzystniejszym ustawieniem jest wykorzystanie dwóch padów Project Leonardo oraz jednego bezprzewodowego DualSense. Dzięki temu używanie ich będzie przypominać korzystanie z jednego kontrolera. Dodatkowo, w zależności od preferencji gracza, można dostosować odległość między drążkiem analogowym a resztą zestawu.

Niepełnosprawni gracze zobaczyli zaprezentowany kontroler do PlayStation 5.

Konstrukcja Project Leonardo sprawia, że leży on płasko i nie wymaga ciągłego trzymania. W związku z tym można go łatwo przymocować do statywów, a także położyć na blacie lub tacy wózka inwalidzkiego. Co więcej podzielenie urządzenia wpływa na wygodną zmianę położenia drążków analogowych. Całość została stworzona w taki sposób, aby zapewnić graczom najbardziej komfortowe użytkowanie. 

Projektant Sony Interactive Entertainment – So Morimoto – podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat podejścia jego zespołu do zaprojektowania przełomowego kontrolera:

Zainspirował nas pomysł, aby wszyscy gracze wspólnie cieszyli się światem PlayStation. Nasz zespół przetestował ponad tuzin projektów z ekspertami ds. dostępności, szukając rozwiązań, które pomogłyby rozwiązać kluczowe problemy związane z efektywnym korzystaniem z kontrolera. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na projekt “podzielonego kontrolera”, który pozwala na niemal dowolną zmianę położenia lewego/prawego kciuka, może być używany bez konieczności trzymania go w ręku i oferuje bardzo elastyczną wymianę przycisków i nakładek na drążki

Warto dodać, że Project Leonardo nadal jest w fazie rozwoju, a twórcy chętnie zbierają uwagi od użytkowników, aby produkt stał się jeszcze bardziej wartościowy.

Dodaj komentarz