Warszawskie studio False Prophet zaznaczyło swoją obecność w trakcie wydarzenia poświęconego horrorom.
BEAST zapowiada się jako mroczne, taktyczne RPG z ciężkim klimatem osadzonym w karpackich legendach. Prace nad projektem prowadzi polskie studio False Prophet, które stawia na historię pisaną krwią bohatera i jego przeciwników. Walka prowadzona jest w koncepcji turowej z widoku izometrycznego. Główny nacisk położono na walkę bronią białą, ale zwiastun BEAST prezentuje również momenty z użyciem broni palnej.
W grze pokierujemy losami weterana, Antona, który spędził 10 lat w niewoli osmańskiej. Powrócił on do swojej ojczyzny, ale zastał ją zniszczoną i dotkniętą piekielną zarazą. Jeden z twórców w wywiadzie dla Feardemic opisuje głównego protagonistę jako ofiarę PTSD (Zespół Stresu Pourazowego).
…przy każdym wywołaniu stresu może oszaleć. Kiedy popada w szaleństwo, może uwolnić swoją wewnętrzną bestię. Postrzega siebie jako diabła, jako faceta, który ma diabelskie zdolności. Niektórzy ludzie postrzegają go także jako diabła, jeśli wierzą w magię, nadnaturalną wojnę. Inni powiedzą, że jest tylko mordercą, tylko zabójcą, bestialskim towarzyszem.
Piotr Pacynko, CEO i Creative Director w False Prophet
Horror, jakiego Anton doświadczył w czasie wojny, odcisnął na nim piętno. Ciężko odróżnić mu koszmar od jawy, co jest wstępem do głównej mechaniki gry – Bestii. Polega ona na okiełznaniu wewnętrznego demona lub oddaniu mu kontroli. Wszystko jednak ma swoją cenę. Jeśli uwolnimy Bestię, odbije się to nie tylko na bohaterze, ale również na otoczeniu. W tym na kompanach, których ma pod swoją komendą. Gra nie będzie nas rozpieszczać i osiągnięcie chwilowej przewagi może okazać się zbyt kuszące. Czy zachowamy przytomność umysłu, czy też damy się opętać szaleństwu – o tym zadecyduje gracz.
Gra zmierza póki co tylko na PC. Nie ma konkretnego terminu premiery, ale najwcześniej zagramy w 2024 roku. Postęp prac nad tytułem można śledzić na Steamie lub stronie twórców.