The Dark Pictures: Switchback VR horror, który wykorzysta w rozgrywce moment mrugnięcia

moment mrugnięcia wykorzystany w Dark Puctures

Horror-shooter, który zmusi nas do planowania momentów mrugnięcia, by przetrwać pośród budzących grozę przeciwników.

The Dark Pictures: Switchback VR jest drugim tytułem studia Supermassive Games, który został przygotowany z przeznaczeniem dla gogli do wirtualnej rzeczywistości. Inspiracją do powstania spin-offu The Dark Pictures Anthology był Until Dawn: Rush of Blood wydany w 2016 roku. Deweloperzy już w trakcie prac nad projektem chętnie korzystali z możliwości oferowanych przez VR. Debiut tytułowej produkcji odbędzie się wraz z premierą PlayStation VR 2 — 22 lutego 2023 roku.

Istnienie technologii, która wykorzystuje ruch gałek ocznych, jest czymś oczywistym dla dzisiejszych użytkowników gogli VR. Z tego względu Supermassive Games poszło o krok dalej poszerzając wirtualną rzeczywistość o monitorowanie momentu mrugnięcia. W związku z wykrywaniem źrenic, niektórzy przeciwnicy poruszają się wyłącznie w mgnieniu oka… i to dosłownie! Twórcy pokusili się o zaprojektowanie pomieszczenia, w którym gracz mógłby złapać nieco oddechu. Jednak znajdujące się w nim manekiny szybko weryfikują pozorne poczucie bezpieczeństwa. Kukły zmieniają swoje położenie za każdym razem, kiedy choć na moment zamkniemy powieki. To właśnie tak skonstruowana mechanika zmusza gracza do powstrzymywania, czy wręcz planowania tego bezwarunkowego odruchu. Dlatego gracz bardzo szybko przekonuje się na własnej skórze, że każde kolejne mrugnięcie może doprowadzić do wczytywania save’a.

Multisensoryczna podróż kolejką górską z piekła rodem ma jeszcze kilka innych, wartych poruszenia usprawnień. Gracze zdołają doświadczyć rzeczywistej jazdy torem kolejowym przez wyboje, ponieważ zapewni im to technologia haptyczna. Spełnia ona funkcję symulowania zmysłu dotyku przy użyciu wibracji i ruchów. Dodatkowo za pomocą efektów adaptacyjnych usprawniono feeling korzystania z dostępnego arsenału broni. W związku z tym walka z wszelkimi napotkanymi kreaturami okaże się znacznie bardziej intuicyjna.

Charakterystycznym dla tej produkcji sposobem przemierzania lokacji jest jazda wagonikiem. Grę zaprojektowano w taki sposób, aby za każdym razem dostarczyć nam unikatowych doznań z rozgrywki. Dlatego każdy śmiałek podejmujący się wyzwania oferowanego przez twórców będzie w stanie poczuć, że właśnie rozpoczął najbardziej realistyczny koszmar swojego życia.

Dodaj komentarz