Conan Exiles przerobione oczyszczenia Age of War

Przerobione Oczyszczenia w Conan Exiles stały się faktem. Strzeżcie swoich skarbców.

Funcom zabrał się za poprawianie głównych mechanik w świecie Wygnańców. Wraz z rozpoczęciem Ery Wojny dostaliśmy możliwość gromadzenia skarbów. Jest to podwalina pod obecnie przerobione Oczyszczenia w Conan Exiles. Wszystko co zgromadziliśmy w Skarbcu może w jednej chwili stać się celem ataku Stygijczyków. Wystarczy, że w przypływie pychy obwieścimy światu wszem wobec jak bardzo jesteśmy bogaci… Aby zapobiec utracie dóbr doczesnych w wyniku tak nieroztropnego zachowania, musimy umocnić swoją bazę. Na szczęście twórcy dostarczyli narzędzia do zorganizowania efektywnej obrony. Poniżej lista istotnych zmian w Rozdziale II Ery Wojny (szczegóły w poście twórców), który zagościł 21 września 2023.

Mam skarby, przyjdźcie po nie!

Do tej pory Oczyszczenia w grze aktywowały się same po osiągnięciu pewnego poziomu aktywności gracza. Mechanika ta polega na tym, że co jakiś czas świat odpowiada na nasze działania wysyłając grupę przeciwników na naszą siedzibę. Jeżeli przez określony czas utrzymamy się przy życiu, nie dopuścimy do totalnej destrukcji i pokonamy głównego bossa Oczyszczenia to wygrywamy. Teraz Funcom dał graczom pełną kontrolę nad najazdami. Oto, co się zmieniło:

  • Skarbiec klanowy stał się głównym celem Oczyszczenia. Mamy pełną kontrolę nad rozpoczęciem tego wydarzenia. Wystarczy porozmawiać ze Skarbnikiem i ogłosić światu, że jesteśmy w posiadaniu bogactwa. To zwróci uwagę Stygii, czyli w pobliżu naszej bazy pojawi się obóz wroga. Możemy wywoływać Oczyszczenia w dowolnym momencie gry, są teraz opcjonalne.
  • Jest 10 poziomów zagrożenia (możliwe, że w przyszłości będzie więcej). Trudność i wartość nagród zależy od ilości zgromadzonych skarbów oraz liczby obrońców i kilku innych czynników.
  • Niższe poziomy zagrożenia to słabsi wrogowie, wyższe obfitują w elitarne jednostki Stygijczyków.
  • Fale Oczyszczenia zmierzają prosto do Skarbca niszcząc wszystko na swojej drodze. Jeżeli przeciwnicy dotrą do kosztowności, będą chcieli je wynosić (taki NPC jest wtedy bezbronny ponieważ ma ręce zajęte skarbem). W momencie, gdy ukradną graczowi wystarczająco dużo – przegrywamy.
  • Aby wygrać i dobrać się do łupów Stygijczyków, musimy pokonać głównego bossa – Dłoń Wojny.
  • Nowe zagrożenie dla bazy gracza – jednostki z taranami. Bardzo szybko niszczą mury i zabudowania na swojej drodze.
  • Możemy w pełni skupić się na walce, ponieważ łupy są dostępne tylko w obozie wroga. Klucz do skrzyń znajdziemy w zwłokach Dłoni Wojny.
  • W obozie wroga znajdziemy jeńców, a wśród nich nowego kupca – Isscara Najemnika. Za skarby można u niego nabyć strzały, pułapki i inne przedmioty, które pomogą nam podczas Oczyszczeń.
  • Dostępny jest też nowy sztandar najemników. To jednorazowy przedmiot, który umożliwia tymczasowe zwerbowanie nowych wojowników. 
  • Musimy dobrze planować wznoszenie fortyfikacji, rozstawienie obrony i umiejscowienie pułapek. Ma to ogromny wpływ na przebieg i powodzenie obrony. 
  • Thralle dostały nową opcję – pilnowanie wrót lub drzwi. Dzięki temu nie będą odbiegać od obszaru, który jest pod ich ochroną.

Pozostałe nowości

Standardowo otrzymaliśmy nowy Battle Pass. Pierwsze misje do nabijania w nim poziomów miały u mnie ścisły związek z nowym systemem Oczyszczeń. Twórcy poprawili również łupy ze skrzyń w obozach wrogów rozrzuconych po świecie. Teraz są one o wiele bardziej opłacalne i spójne z regionem oraz kulturą przeciwników. Dzięki temu poszukiwacze skarbów doznają większej satysfakcji. Dodano też wiele nowych skrzyń. Zmiany na lepsze dotarły także do podziemi. Możemy spodziewać się nowych przeciwników i lepszych nagród. Poprawiono również płynność walki – drobna korekta kierunku ataku i wytrącenie z równowagi. Oczywiście pojawiła się seria nowych problemów w grze, nad którymi Funcom już pracuje. Z niektórych nawet koń by się uśmiał…

Nie pozostaje nic innego, jak rzucić wyzwanie chciwym Stygijczykom i wzbogacić się ich kosztem. Do dzieła Wygnańcy!