Przed Wygnańcami nowe wyzwanie, bo oto nadciąga bezwzględna armia Stygijczyków.
Era Czarnoksięstwa chyli się ku końcowi, a to przypomina mi, że nadal nie uporałam się z głównym złoczyńcą Rozdziału III. Nic straconego, tydzień temu ruszyły dopiero beta testy do Conan Exiles – Era Wojny. To jednak niecały miesiąc na nadgonienie ewentualnych zaległości i wbicie brakujących poziomów w Battle Passie. Nowa era ma się pojawić już 22 czerwca 2023. Tak samo jak poprzednia, będzie podzielona na trzy rozdziały, z których każdy będzie obfitować w nową zawartość. Tydzień temu Funcom na swoim oficjalnym kanale Youtube zaprezentował główny trzon Rozdziału I Ery Wojny. Zachęcam do obejrzenia całego materiału.
Kolejne rozdziały nie są jeszcze szczegółowo rozpisane, ale jak możemy zobaczyć na poniższym planie, będzie równie emocjonująco. Rozdział II to prawdopodobnie głównie zmiany w systemie Oczyszczeń. Motywem przewodnim Rozdziału III ma być natomiast system oblężeń PvE. To również kolejne nowości na Bazarku, w Battle Passie i darmowy kontent.
W końcu rozpoznamy się podczas bitwy!
Słodki smak wojny… kto poznał świat książkowego Conana, ten wie, że dla wojowniczego Cymeryjczyka wojna to chleb powszedni. Dzięki wojaczce sakwy zawsze są pełne złota, a złoto to już tylko wino, kobiety i… więcej wina. Barbarzyński świat nie stoi w miejscu, jedno zagrożenie jest zastępowane kolejnym. I tak zbliżamy się do Age of War, czyli Ery Wojny w Conan Exiles. Tym razem czeka nas najazd Stygijczyków. Co wniesie nowego?
- Godła klanowe – nowy stół warsztatowy pozwoli wytwarzać nam swoje własne symbole klanowe. Teraz każdy członek klanu może przyodziać takie szaty jakie najbardziej będą mu leżeć, a godło klanowe pozwoli rozpoznać się w tłumie.
Projektując symbol klanowy wybieramy interesujący nas kształt, kolorystykę, a następnie nanosimy go np. na tarczę, flagę lub kropierz (okrycie dla konia). Zmiana godła na stole zmieni je automatycznie we wszystkich miejscach, w których widnieje. - Skarby – któż z nas nie lubi świecidełek? Teraz będzie ich więcej i będą większe. Tym razem to nie kolorowe kamienie czy błyszczące monety, a dobra gabarytowe, których nie upchniemy do kieszeni. Trzeba będzie owe dobra transportować ręcznie narażając się na wszechobecne zagrożenia. Któż jednak odmówi sobie kilku nowych błyskotek w bazie? Zgromadzone skarby możemy umieszczać bezpośrednio w sąsiedztwie Skarbnika, prywatnych skrzynek lub skrzyń klanowych.
- Rebalans systemu walki – tutaj sporo zmian, które szybko odczujemy, szczególnie jeśli dużo walczymy:
* koszt zużycia wytrzymałości podczas ataku i skoku znacznie zwiększony;
* regeneracja wytrzymałości następuje niemal natychmiast;
* przeciwnicy mają mniej punktów życia, ale zadają większe obrażenia;
* nowi, dwuczaszkowi Czempioni jako przeciwnicy;
* uaktualniona klasyfikacja broni;
* ogromni przeciwnicy, np. smoki, będą posiadać więcej punktów, na których można się skupić podczas walki (np. na konkretnej nodze);
* legendarne bronie będą potężniejsze, jednocześnie nie będzie można ich już wytwarzać (w końcu zasłużą na swój tytuł i staną się mocno pożądanym, highendowym ekwipunkiem);
* pojawi się nowy typ broni – unikaty, które będą nieznacznie lepsze od wytwarzanych odpowiedników, ale nie da się ich naprawiać w nieskończoność;
* ciężkie ataki mają zadawać większe obrażenia i zawsze nakładać dodatkowy efekt przy trafieniu;
* konieczność zarządzania trwałością.
To dopiero początek nowości, pozostaje czekać na dalsze informacje lub wziąć czynny udział w aktualnych testach.