Conan Exiles Age of War Era Wojny Rozdział IV

Funcom nadal pozwala Stygijczykom na atakowanie Ziem Wygnańców i wprowadza do wojny bestie

Najazdy Stygijczyków to dopiero początek zmartwień dla Wygnańców. Nieustanne przeczesywanie Krainy w poszukiwaniu skarbów sprawiło, że do gry weszły kolejne potężne siły. Zapoczątkowane zmiany w systemie oczyszczeń, które pojawiły się wraz z Rozdziałem II ponownie zostaną poszerzone o nowe elementy. Może się okazać, że trzeba będzie zamówić więcej jadła i mocniejsze trunki do tawerny, aby solidnie odpocząć po tych rewelacjach. Era Wojny nadal trwa, a Rozdział IV w Conan Exiles przynosi kolejną eskalację konfliktu i jednocześnie ma być rozdziałem finałowym. W tym świecie pokój to luksus, którym niewielu się interesuje. Nie wiadomo jaka era nastanie po obecnej.

Co w nowego w Rozdziale IV?

W grze nigdy nie brakowało wyzwań i emocji, ale Funcom robi wszystko, by było tego jeszcze więcej. Poprawiono nawet system zdobywania progów w Battle Passie. Pełen spis dostępny na Steamie, a poniżej lista najważniejszych zmian:

  • Święte Łowy – to zupełnie nowe wydarzenie, które wciągnie nas w walkę z potężnymi bestiami. Gdy zapadnie zmierzch miej się na baczności, bowiem w mroku czają się dzieci Jhebbal Saga – Hienołaki. Wnet podchwycą woń zdobyczy i przypuszczą atak. Lecz Ty jesteś Wygnańcem. Wykutym ze stali, zaprawionym w boju i napojonym krwią wrogów. Gdy już rozprawisz się z bestiami, znajdziesz wśród ciał wskazówkę, która poprowadzi Cię do obozu Jhebbal Saga.

    Tam spotkasz kapłankę Lorda Bestii, którą zwą Krwawym Językiem Jhebbal Saga. Ona wyjaśni, co Stygia wywołała swoją chciwością. Ze Świętych Łowów można zrezygnować, co ochroni nas przed nocnymi zasadzkami, albo dołączyć z czym wiążą się oczywiście nagrody. 

    Aby zaimponować Jhebbal Sagowi, trzeba stawić czoła jego czempionom. Jeżeli myślisz, że to proste jak wycieczka do dungeonów, to pozwól, że nieco ostudzę Twój zapał. Do walki należy przystąpić bez pancerza i w specjalnym wojennym malowaniu Jhebbal Saga. Dodatkowo bestii należy szukać po całej Krainie i zwabić specjalną przynętą, którą można kupić u kapłanki. Walutą są kły, które zbierzemy z zabitych Hienołaków. U kapłanki można również nabyć klimatyczne pamiątki, a nawet futrzastego towarzysza.

    Jeszcze jedno, pośród ruin al-Merayah czeka na odkrycie pewna jaskinia. Pewnie warto ją odszukać?
    Szczegóły nt. Świętych Łowów dostępne tutaj.

  • Rozszerzone Oczyszczenia – nie dość, że przeciwnik stawia sobie własny obóz obok Twojej bazy, używa ręcznych taranów i mięsa armatniego, to jeszcze werbuje nowe jednostki. Do sił najeźdźcy dołączą:
    Złodzieje – niewidzialni (sic!), potrafią włamywać się do pomieszczeń i pędzą prosto do skarbca.
    Golemy – pojawią się dwa typy. Te z toporami będą się rzucać na obrońców, zaś z maczugami na fortyfikacje. Uwaga, to dosłownie tykające bomby, a zapalnik rusza kilka sekund po ich śmierci.
    Czarnoksiężnik – odprawia rytuał, który ma sprowadzić na bazę deszcz meteorytów. Lepiej wcześniej go uciszyć…
    Czempion Stygijczyków – nie dość, że twardziel, to jeszcze z obstawą.
    Balista – w tu coś dla Wygnańców. Elegancka i ręcznie obsługiwana – wykorzystaj ją dobrze i nie szczędź amunicji.
  • Fatality – fani starć w zwarciu będą zachwyceni. Będzie można zakończyć żywot przeciwnika efektowym wykończeniem. Każdy typ broni będzie posiadał swój unikalny cios, którym ułożymy wroga do wiecznego snu. Krwawo, brutalnie i bezlitośnie.

    Co to oznacza w praktyce? Podczas walki z ludzkim, wrogim NPC jest szansa, że cios, który mógłby zabić, nałoży na niego status ogłuszenia. Jeżeli wtedy wykonamy atak początkowy to uruchomimy wykończenie. Jeżeli nie zrobimy nic to po minięciu ogłuszenia przeciwnik po prostu umrze. W trakcie wykonywania fatality postać gracza jest niewrażliwa na obrażenia, a po udanej sekwencji odzyskuje część zdrowia i wytrzymałości oraz zyskuje czasowe wzmocnienie obrażeń.

  • Usprawnienia towarzyszy – od tej pory zarządzanie thrallami będzie łatwiejsze. Koło poleceń zostało ograniczone do najważniejszych, szybkich komend. Całe menu zarządzania towarzyszem przeniosło się do czytelnej tabelki. Ustawienie odpowiednich opcji to kilka chwil.
  • Postępy w Karnecie Bojowym – ponieważ wielu graczy narzekało na sposób zdobywania punktów w Battle Passie to zostało to przebudowane. Zamiast pięciu zadań dostaniemy trzy, ale mają być ciekawsze i lepiej nagradzane. Tak aby chciało się wypełniać misje, a nie traktowało jako przykry obowiązek. Teraz prawie wszystko co daje graczowi PD podnosi również poziom Karnetu Bojowego. I takie ulepszenia to ja rozumiem!

    Conan Exiles jest dostępne na PC (Steam, EPIC), Xbox Series X|S, PS4 oraz PS5. Rozdział IV wchodzi 2 kwietnia 2024, czyli już dziś. Dosiądźcie zatem swego rumaka, nosorożca lub wielbłąda, zbierzcie towarzyszy i ruszajcie w bój. Do zobaczenia na polu bitwy Wygnańcy!