Kinetic Games zaprezentowało nowe wyposażenie UV, które znajdzie się w aktualizacji 2.0 do Phasmophobii.
Twórcy Phasmophobii od ponad miesiąca informują graczy o zmianach, które zajdą w wersji 2.0. Na początku dowiedzieliśmy się o projektorze D.O.T.S, następnie przyszła kolej na termometr, a zaledwie tydzień temu pisałyśmy o nowych możliwościach EMF-a. Jednak tym razem będzie to naprawdę znacząca modyfikacja, ponieważ nie dotyczy wyłącznie przedmiotu, ale również samego dowodu. Odciski palców od zawsze wzbudzały jedne z większych emocji podczas poszukiwania ducha. Dlatego Kinetic Games, chcąc uczynić je jeszcze bardziej immersyjnymi oraz interaktywnymi, uznało, że należy zmienić w nich kilka podstawowych kwestii.
Przede wszystkim możemy zacząć żegnać się z nazwą fingerprints, ponieważ zastąpi je ultraviolet. W związku z tym należy teraz mówić o nowym UV w kontekście Phasmophobii 2.0. Głównym powodem był problem, na który najczęściej napotykali miłośnicy większych lokacji, ponieważ znalezienie tam odcisków palców wymagało wręcz anielskiej cierpliwości. Szczególnie kiedy duch nie ma najmniejszej ochoty na poruszenie drzwi lub innymi obiektami, z którymi może interaktować. Dlatego wraz z aktualizacją 2.0 wystarczające będzie wejście utrapionej duszy w stertę soli, ponieważ odciski stóp pokażą się tylko wtedy, gdy jednym z jego dowodów będzie ultraviolet. Warto mieć na uwadze, że pozostałe zmory nadal mają możliwość zrobienia śladu, który możemy sfotografować.
Następnie wszystko zaczyna rozbijać się o zdjęcia wykonywane przez gracza, ponieważ okazało się, że robienie fotografii odcisków palców i stóp tak naprawdę nie miało sensu. Poszukiwacz duchów mógł zaobserwować dowód w postaci śladu dłoni na drzwiach za pomocą sprzętu emitującego światło UV. Mimo tego po odłożeniu go i chwyceniu za aparat cykaliśmy fotkę tak naprawdę… niczego.
Jakie zmiany czekają lampy UV w nadchodzącej aktualizacji 2.0?
Przy użyciu światła UV odciski palców lub stóp nadal będą widoczne, ale dodatkowo zaczną się nim ładować. Dzięki temu ślady aktywności ducha pozostaną widoczne przez krótki czas po wyłączeniu źródła ultrafioletu (uzależniony od czasu naładowania), a to z pewnością ułatwi zrobienie trzygwiazdkowych zdjęć.
Tier I z pewnością nie zaskoczy graczy obeznanych z Phasmophobią, bowiem jest to stary, dobry glowstick. Niestety działa on około minuty na niewielkim obszarze. Twórcy jednak zapewniają, że wystarczy ponownie nim potrząsnąć, aby przedłużyć jego żywotność.
Tier II to najzwyklejsza latarka UV, która ma wąski stożek światła, ale za to znacznie szybciej naświetla odciski palców ducha. Co więcej padający z niej promień światła UV jest jaśniejszy i pozwala odnaleźć dowód z większej odległości niż w przypadku glowsticka.
Tier III to najbardziej masywna latarka, którą gracze Phasmophobii mogli trzymać. UV Light Pro ma znacznie jaśniejszy i szerszy stożek światła, a dodatkowo czas nasycenia światłem UV odcisków jest najkrótszy. Tak potężny przedmiot idealnie przyda się do szybkiego lokalizowania dowodów ultrafioletowych na największych lokacjach.