Po trwających miesiąc testach na otwartej becie SCS Software poinformowało, że aktualizacja 1.47 do ATS jest już dostępna.
Wprowadzanie nowych wersji rozszerzeń mapowych w kwietniu do produkcji czeskiego studia można uznać za swoistą tradycję. Wiadomym jest, że nowe udoskonalenie American Truck Simulator różni się jedynie kilkoma elementami od Euro Truck Simulator 2. Jednakże są to na tyle istotne zmiany, iż nie sposób ich pominąć lub ująć jednocześnie z europejskim symulatorem. W związku z tym prezentujemy wszystkie mniejsze lub większe nowości, które dodała aktualizacja ATS 1.47.
Cysterny gazowe na własność dla każdego gracza.
Naczepę do przewozu gazów dla American Truck Simulator udostępniono w standardowym wariancie oraz B-Double. Dodatkowo gracze skorzystają z pięciu różnych typów podwozia: 2-osiowe 32ft, 43ft i 48ft, 3-osiowe 53ft i 4-osiowe 53ft z kierowaną osią tylną. Co więcej każda z cystern będzie mogła skorzystać z ponad 50 akcesoriów, które dodadzą im charakteru.

Filtr kierunkowy dla ciężarówek i dźwięki świata otaczającego kierowców.
Aktualizacja ATS 1.47 za pomocą technologii FMOD wprowadziła rozpraszanie się dźwięku FMOD w wirtualnym środowisku. Mianowicie oznacza to, że na powierzchni podstawowej warstwy audio można zauważyć różne efekty dźwiękowe (SFX). Dochodzić będą z różnych kierunków i odległości indywidualnie dla konkretnego miejsca. Dla przykładu zwizualizujcie sobie, że właśnie stajecie na miejscu odpoczynkowym teksańskich równin i nagle słyszycie cykanie świerszczy z całej okolicy.
Kolejną istotną zmianą jest filtr kierunkowy dla ciężarówek. Włączona została korekcja dźwięku, która ma działać zgodnie z aktualnym widokiem z kamery kierowcy. Najlepiej będzie to słyszalne podczas obserwowania swojego zestawu od tyłu, gdyż poczujemy się jakbyśmy za nią stanęli. Jednakże najbardziej efektowne będą przejeżdżające obok nas ciągniki siodłowe, należy jedynie pamiętać, aby kamera wtedy pozostawała nieruchoma.
Adaptacyjny tempomat i system hamowania awaryjnego już dostępny w Twojej ciężarówce.
Eksperymentalne funkcje z wersji 1.44 w końcu zostały zaimplementowane do amerykańskiego świata ciężarówek. Jednakże jeżeli jesteście nowymi kierowcami, to już spieszę z przypomnieniem, że taki tempomat automatycznie dostosowuje odległość i prędkość do poprzedzającego go pojazdu. Natomiast system awaryjnego hamowania aktywuje hamulce ciągnika siodłowego w przypadku grożącej kolizji ze środkiem transportu znajdującym się z przodu.

Wprowadzenie nowego kierowcy do garaży stanów Utah i Idaho.
SCS Software od kilku wersji wprowadza niestandardowe wstawki do stanów poszczególnych rozszerzeń mapowych. Poprzednio pod lupą znalazły się garaże w Colorado oraz Wyoming. W wersji 1.47 podobne intra zostały stworzone dla dodatku Utah i Idaho. Specjalne sceny pojawią się dopiero w momencie wyboru miasta startowego podczas tworzenia nowego profilu lub jego ponownego uruchomienia.
Symulacja nierównej nawierzchni, której nie zobaczysz gołym okiem.
Wraz z wersją 1.47 wprowadzono małe, generowane przez grę, nierówności drogowe, które będą nadawać strukturze nawierzchni charakterystyczny, niedoskonały kształt. Niestety kierowcy nie będą w stanie ich zobaczyć, zamiast tego otrzymają możliwość poczucia tych subtelnych nierówności. Co więcej w niektórych przypadkach usłyszą, w jaki sposób wyboje wpływają na prowadzony przez gracza ciągnik siodłowy.
Przeprojektowanie interfejsu użytkownika historii kariery.
Nowy design w podglądzie kariery zawodowego kierowcy jest tożsamy z tym, który opisywałyśmy w tekście o otwartej becie ETS 2. Polegać on będzie na podzieleniu kariery na cztery sekcje: dostawy, eksplorację, doświadczenie kierowcy oraz mandaty. W każdej z nich wyświetlać się będą różne dane dotyczące profilu kierowcy. Pośród nich znajdziemy liczbę odwiedzonych firm, ocenę dotychczasowych dostaw, stopień odkrycia mapy czy też całkowitą kwotę mandatów jakie kiedykolwiek otrzymaliśmy.

Ponadto zmodyfikowano dziennik dostaw na zdecydowanie bardziej przejrzysty. Od teraz po wykonaniu zlecenia będą widoczne takie statystyki jak dzień dostawy, dochód, ilość zdobytego doświadczenia oraz czas spędzony na jego ukończeniu.

Dziennik aktualizacji zaimplementowany do menu startowego.
W wersji 1.47 do panelu kierowcy zostanie dodana funkcja, która po większej aktualizacji będzie mieć formę wyskakującego okienka w momencie uruchomienia gry. Twórcy przewidzieli również możliwość odnalezienia jej w menu głównym, na wypadek gdyby gracze w momencie opublikowania nowego wydania bądź dodatku byli w trakcie zlecenia.

Możliwość przeniesienia się do wybranego punktu szybkiej podróży po zaktualizowaniu treści gry.
Skończyły się czasy, kiedy to American Truck Simulator wymuszał na graczu teleportację do pierwszego zakupionego garażu. Mianowicie zmiana wprowadzona w wersji 1.47 pozwala na przeniesienie się do dowolnie wybranego punktu szybkiej podróży. Co więcej nie ma znaczenia miejsce, w którym gracz skończył ostatnie zlecenie.
